Ако сте амбициозен дигитален маркетолог в процес на обучение или вече сте доказал се такъв, определено трябва да сте проучили новите тенденции в дигиталния маркетинг. Поддържането на последните тенденции в индустрията е необходимост за професионалистите, които искат бъдеще в тази сфера. С нарастващите темпове на промяна всяка година, всеки дигитален маркетолог или рекламна агенция трябва непрекъснато да инвестира време и енергия, за да повишава уменията си и да се учи. Например, знаете ли, че понятията видео маркетинг, инфлуенсър маркетинг и маркетинг на съдържанието навлизат все по-бързо и уверено в сферата? Запознайте се с всички видове дигитален маркетинг и разширете спектъра на знанията си.
Наличието на добри познания за работата на алгоритмите, новите промени или функции, ви дава предимството на предприемач и създава най-ефективните маркетингови кампании за вас и вашата компания. Също така, бъдейки наясно с тенденциите, имате възможност да се отличите с различен и по-грабващ рекламен дизайн.
По-рано оптимизацията на гласовото търсене и изкуственият интелект бяха новата мода, но в момента само най-новите новини в дигиталния маркетинг са сред основните грижи за повечето собственици на бизнес.
Видове дигитален маркетинг и 30 тенденции в сферата, които ще застигнат всички ни до началото на 2022г. Кои са те и как да подготвим бизнеса си?
- 1. AI в дигиталния маркетинг
- 2. Къси видеа в YouTube – Shorts
- 3. Разширена реалност AR
- 4. Оптимизиране на гласовото търсене – Voice search
- 5. Програмна реклама – Programmatic Advertising
- 6. Интернационална реклама
- 7. Чатботове
- 8. Персонализация
- 9. Автоматизиран и персонализиран имейл маркетинг
- 10. Видео маркетинг
- 11. Инстаграм Reels
- 12. Съдържание за пазаруване
- 13. Създадено от потребителя съдържание – UGC
- 14. Маркетинг чрез повлияване – Инфлуенсър маркетинг
- 15. Маркетинг на WhatsApp/Viber
- 16. Geofencing (маркетинг, базиран на местоположение)
- 17. Hyper-local SEO
- 18. Приложения за съобщения
- 19. Quora Маркетинг
- 20. Маркетинг на съдържанието и BERT актуализация
- 21. Персонализираният ремаркетинг
- 22. „Story“ в социалните мрежи
- 23. Хората питат също
- 24. Многоканален маркетинг
- 25. Персонализирани изскачащи прозорци – pop ups
- 26. Прогресивни уеб приложения
- 27. Интерактивно съдържание
- 28. Push известия
- 29. Google Ads Smart Bidding
- 30. Vernacular SEO
1. AI в дигиталния маркетинг
Светът говори за това как вълната с изкуствен интелект ще завладее всеки аспект от живота ви в бъдеще. Малко осъзнаваме, че промяната вече е започнала. 60% от интернет потребителите вече са взаимодействали с AI chatbot за решаване на заявки в множество приложения и уебсайтове.
По-голямата част от съдържанието, което консумираме в нашите социални платформи, е фино настроено от AI, за да направи престоя ни ангажиран по-дълго! Тази технология е толкова невероятна, че се очаква да бъде индустрия от 190 милиарда долара до 2025 г. и дигиталните маркетолози имат невероятна възможност да използват този високотехнологичен инструмент.
AI е сложен алгоритъм, който се учи, като разглежда огромния брой данни за определена област или тема и научава моделите, които работят най -добре. Възможностите за обучение на AI осигуряват на програмистите възможността да въвеждат ефективни промени в резултатите, като позволяват на AI да използва техниките, които според него работи най-добре.
Има множество примери за изкуствен интелект, който вече е осъществявал и немислими дейности като писане на съдържание за JP Morgan и Chase. (JPMorgan Chase & Co. е американска мултинационална инвестиционна банка и холдинг за финансови услуги със седалище в Ню Йорк.) Те използват помощник за писане на съдържание с AI, наречен Persuado.
AI може да изпълнява много функции и да действа като продължение на всеки дигитален маркетолог, който знае как да го използва. Той е рентабилен, прецизен и изключително ефективен. Виждайки толкова много гигантски компании да го използват, всеки екип трябва да последва примера им и да създаде план за включване на AI в своя набор от инструменти.
2. Къси видеа в YouTube – Shorts
Последното допълнение от популярната платформа YouTube се нарича „Shorts“. Подобно е на Instagram Reels, където можете да създавате видеосъдържание с кратка форма за 15 секунди или по-малко. С нарастващата популярност на видеосъдържанието с къса форма днес, YouTube Shorts е много добра възможност за всички онези, които имат съществуващата целева аудитория на тази платформа. Ангажирането на 15-секундни видеоклипове е всичко, което е необходимо сега, за да привлечете вниманието на вашите зрители.
3. Разширена реалност AR
По дефиниция на Уикипедия, разширената реалност е интерактивно преживяване на реална среда, където обектите, които се намират в реалния свят, се подобряват от компютърно генерирана информация за възприятие. Състои се от 3 основни функции, комбинация от реални и виртуални светове, взаимодействие в реално време, точна 3D регистрация на виртуални и реални обекти.
Експертите предвиждат, че AR ще продължи да надминава VR по отношение на пазарния дял. Марките постепенно използват тази AR технология, за да повишат потребителския опит и да увеличат продажбите. Един такъв пример е IKEA, която има свое собствено приложение, което позволява на потребителите да кликнат върху снимка на стаята си на своите смартфони (iOS 11.0.1 засега), за да тестват мебелите на IKEA в нея. Потребителите могат да преместват мебелите наоколо, за да проверят как мебелите изглеждат различни от различни ъгли.
Друг пример би бил Gucci – най-новата луксозна марка, която наскоро добави функция за разширена реалност към приложението си, за да позволи на потребителите да „пробват“ маратонки. Потребителят може да избира между 19 различни вида маратонки, като насочи камерата на смартфона си надолу и просто плъзва наляво и надясно. Приложението също така позволява на потребителите да правят снимки, които след това могат да бъдат споделени в социалните мрежи или чатове. С увеличаването на AR, повече от всякога ще виждаме огромно развитие на модните брандове, тъй като технологията им предоставя интересен и ефективен начин за грабване на вниманието на клиента.
4. Оптимизиране на гласовото търсене – Voice search
Според проучване на Review42 за гласово търсене, те открили, че 55% от тинейджърите използват гласово търсене всеки ден. Това масово приемане от цялото поколение показва колко популярно гласово търсене ще стане в бъдеще.
Има няколко причини, поради които гласовото търсене, функция, която всички получихме с нашите смартфони през 2014 г., се разраства в голяма степен тази година. Първо, нарастващото приемане на интелигентни говорители. 20% от домакинствата са закупили интелигентен високоговорител като Amazon Alexa или Google Home. Приемането на устройства, които са изцяло контролирани с гласово търсене, е голям показател за това как хората са започнали да свикват с това ново поведение.
Второ, Google твърди, че са постигнали 95% точност с гласовото си търсене. Благодарение на по-високата прецизност на търсенето, желанието за използване за гласово търсене скочи неколкократно.
Трето и най-важно, очаква се до 2022 г. 50% от цялото онлайн пазаруване да се извършва чрез гласови резултати. Това е огромна възможност за дигиталните маркетолози. С толкова много фактори на растеж, показващи нарастването на гласовото търсене, подготовката на вашия уебсайт за гласово търсене ще бъде много важна в бъдеще.
5. Програмна реклама – Programmatic Advertising
Програмното закупуване на реклами е използването на софтуер за създаването на дигитална реклама. Докато традиционният метод включва човешка намеса, заявки за предложения и пр., програмното закупуване използва алгоритми и машини за закупуване на реклами. Програмното рекламиране е, когато AI се използва за автоматизиране, така че рекламодателите да могат да се насочват към по-специфична аудитория. Автоматизацията е бърза и ефективна, което в крайна сметка увеличава реализациите и намалява разходите за придобиване на клиенти.
Оферирането в реално време е вид програмно купуване на реклами, което позволява по-добро и бързо насочване, отговарящи на изискванията реклами, които да се купуват и продават за всеки отделен случай, което означава, че посетителите, които са вашата целева аудитория, ще бъдат изложени на рекламата. Това улеснява извършването на поддръжка на социални мрежи, като прави работата по-ефективна и резултатите по-задоволителни.
Ето как работи програмното рекламиране:
- Програмната реклама се увеличава с бързи темпове всяка година и се очаква да се използва масово през следващите няколко години.
- Според изследването на eMarketer, дисплейните реклами през 2021 г. в САЩ са близо 88%, и се очаква да бъдат заменени с програмни.
*Дисплейната реклама, известна още като банерна реклама, е форма на платена онлайн популяризация, която обикновено е проектирано изображение или снимка и текст. След това зрителите могат да кликнат върху изображението с промоцията, за да бъдат отведени до съответната целева страница.
Един от най -добрите примери за същото би бил „Икономистът“, дигитално и печатно издание, започнало програмна рекламна кампания с цел да убеди любопитните читатели да се насочат към уебсайта. Същата кампания генерира 6,50,000 нови перспективи, допълнителна възвръщаемост на инвестициите (ROI) от 10: 1. Информираността за марката за „The Economist” също се повиши с 65%.
6. Интернационална реклама
Дигиталният маркетинг отвори световни врати за всеки бизнес. Вече можете да пускате реклами в различни държави и да улавяте световните пазари. Това е една от най-горещите тенденции в дигиталния маркетинг, защото сега можете да увеличите аудиторията си на сходни или по-малки разходи. В някои държави ще можете да пускате реклами на много по-ниска цена, отколкото в собствената си. По този начин международните реклами са тенденция, която скоро ще се наложи.
7. Чатботове
Чатботовете се считат за една от водещите тенденции в дигиталния маркетинг през 2021г., базираната на AI технология използва незабавни съобщения за чат с клиенти и с посетители на сайта. Той е предназначен за комуникация с клиентите чрез текстови или слухови методи.
Бизнесът може да използва използването на чатботове, за да общува с клиенти. Тъй като има много потребители, посещаващи уебсайта наведнъж, е изгодно да има технология, която отговаря на стотици потребители наведнъж. Предимствата на чатботовете са 24/7 обслужване на клиенти, незабавни отговори на запитвания и отговори на прости въпроси.
63% от хората предпочитат съобщения в чатботове, за да общуват с фирми или марки. Тази виртуална поддръжка осигурява отлично обслужване на клиентите, това означава, че бизнесът се освобождава от повтарящи се задачи и може да се съсредоточи върху важна работа.
Starbucks представи чат бот, който работи чрез приложението MyBarista, където можете да поръчате чрез слухово съобщение чрез Amazon Alexa или чат. Друг невероятен пример за системи за чатбот е наскоро стартираният проект LaMDA от Google. Това ще направи революция в идните поколения системи за чатбот. Google Lamda е разговорен AI, който означава „езиков модел за приложения за диалог“ и е изграден върху предишни модели като BERT и GPT-3. LaMDA беше отворен от Google през 2017 г., но за разлика от традиционните чатботове, които са прости в разговорите, LaMDA може да се справя с отворени въпроси. Интересното е, че Google скоро има за цел да интегрира LaMDA с търсачката на Google и други базирани на Google услуги.
8. Персонализация
Ако искате да надминете конкурентите си и искате да се откроите на пазара, трябва да се съсредоточите върху персонализирането на съдържание, продукти, имейли и т.н. Персонализирането е следващата голяма тенденция, която скоро ще се превърне в индустриален стандарт.
Според проучване на Instapage:
- 63% от потребителите се дразнят от факта, че марките многократно продължават да натрапват универсални рекламни съобщения.
- 80% от потребителите казват, че е по-вероятно да правят бизнес с компания, ако тя им предлага персонализирани съобщения и оферти.
- 90% от потребителите твърдят, че намират персонализацията за интересна.
Най-добрият пример за разбиране на силата на персонализирането са Amazon и Netflix, те имат персонализирани препоръчани филми за всеки потребител. Starbucks представи мобилно мобилно приложение, което следи броя посещения на клиент, историята на покупките на клиента и тяхното местоположение. Това приложение позволява на клиентите да персонализират напитките си и им дава възможност да получават награди. Функцията „система за възнаграждение“ в самото приложение увеличи приходите до 2,56 милиарда долара.
9. Автоматизиран и персонализиран имейл маркетинг
Както подсказва името, автоматизираният имейл маркетинг изпраща имейли до вашите клиенти автоматично въз основа на задействания или графици, които сте задали. Имейлите винаги са били най-надеждният канал за дигитален маркетинг. Промоционалните имейли са невероятен начин да се свържете с клиентите си и да ги уведомите какво е постигнала вашата организация или ако предстои промоция.
И все пак поради прекаленото използване на масови тактики за електронна поща, повечето хора са спрели да отговарят на рекламни имейли. Персонализираните имейли са чудесен начин да върнете вниманието на вашия клиент и да създадете много по-ангажирана клиентска база.
Според изследването на Backlinko:
- Имате 6 пъти по-голяма вероятност да получите клик от имейл, отколкото от рекламен пост в twitter.
- Добавянето на call-to-action бутон в имейлите ви вместо просто текстова връзка може да доведе до 28% увеличение на кликванията.
- 78% от търговците са забелязали увеличение на ангажираността (включително CTR) през последните 12 месеца.
Да накараш клиента си да се чувства специален е важно за всеки бизнес. Персонализираните имейли правят точно това, те дават на клиента усещането, че бизнесът е далеч повече от въображаема единица, а по-скоро колектив от личности, точно като тях.
EasyJet стартира имейл кампания, използваща клиентски данни, за да разкаже по същество на всеки клиент тяхната индивидуална история. Кампанията по имейл използва историята на пътуванията на клиентите с авиокомпанията, за да създава персонализирани истории, които предлагат и препоръчват къде биха искали да пътуват по-нататък. Бяха изпратени 12,5 милиона персонализирани имейла, които имат 25% по-висок CTC в сравнение с не персонализираните имейли.
10. Видео маркетинг
Видео маркетингът също е една от водещите тенденции през 2021 г. що се отнася до видове дигитален маркетинг и вероятно ще бъде на върха още години напред. Ето някои статистически данни, които ще демонстрират важността на включването на видеоклип в списъка ви с актуални тенденции в дигиталния маркетинг.
Според изследването на Impactplus:
- 72% от рекламиращите казват, че видеоклиповете са подобрили процента им на реализация.
- 70% от потребителите казват, че са споделяли видеоклипове на различни брандове.
- 52% от потребителите казват, че гледането на видеоклипове с продукти ги прави по-уверени в решенията за покупка онлайн.
- Видеосъдържанието е 50 пъти по-вероятно да привлече потребители от обикновения текст.
Един от проблемите, с които се сблъскаха маркетолозите през последните години, беше да покажат дългоформатни текстове на мобилни екрани, тъй като става твърде трудно и досадно за потребителите да ги четат. Видеоклипът обаче може да представи същата информация по много по-добър начин, независимо от устройството.
Според Seotribunal, ако вашият уебсайт включва видеоклип, е 50 пъти по-вероятно да донесе органични резултати от търсенето в сравнение с обикновен текст. Защо се случва това? Тъй като хората намират видеосъдържанието за по-завладяващо, следователно Google предлага такива сайтове на най-добрите резултати.
Но просто създаването на видеоклип не е достатъчно.
Трябва да сте сигурни, че сте добре запознати с текущите тенденции във видео маркетинга:
- Предавания на живо на мобилни устройства
- Видеоклипове с кратка форма
- Видеосъдържание, генерирано от потребители
- Онлайн обучителни и образователни видеоклипове
- Видеореклама
- Интерактивно AR съдържание
- Видеоклипове за пазаруване
- Виртуални събития
11. Инстаграм Reels
Instagram Reels беше страхотна новина за маркетолози и създатели на съдържание. Особено след като TikTok е забранен в няколко държави, Reels е добър заместител. Страхотната новина за дигиталните маркетолози е, че Reels осигурява повече от двойно ниво на ангажираност в сравнение с публикуването на нормален видеоклип.
Сега с наскоро пуснатите функции на Instagram Reels, можете дори да проследявате представянето си и да анализирате работата си! Според Hootsuite NFL, Reels генерира 67% повече ангажираност от обикновените видео публикации. Като маркетолог можете да използвате тази функция, за да покажете много видове съдържание, като информативно съдържание, зад кулисите на организацията, прегледи на продукти и т.н.
Отличен пример за това са Instagram Reels на Louis Vuitton, те са с високо качество, зашеметяващи и много иновативни. Всяко едно видео на Louis Vuitton стана вайръл със средно 5 милиона гледания!
12. Съдържание за пазаруване
Съдържание за пазаруване е всяко съдържание-картинка, видеоклип или статия, което включва директна връзка към портал за изкупуване. Това прави процеса на запознаване на клиента с даден продукт чрез маркетинг на съдържанието и вземане на решение за закупуване на продукта на платформа за електронна търговия далеч по-опростен и директен. Продукт на уебсайта за електронна търговия има много стандартно оформление- описание, подробности, снимки и цена.
С въвеждането на Shoppable съдържание, начинът, по който електронната търговия функционира и предлага своите продукти, ще се промени. Вместо мрачни и скучни описания на продукти, всеки продукт може да се продава като история под формата на интерактивно съдържание. Instagram въведе функция за съдържание за пазаруване, където потребителите могат да купуват продукт директно от история или публикация. Дори Pinterest представи тази функция за своята аудитория.
Според статистиката на Oberlo: Прогнозният брой на глобалните дигитални купувачи през 2021г. е 2,14 млрд. През 2021 г. се очаква продажбите на електронна търговия да представляват 18,1 % от продажбите на дребно в световен мащаб. Причината номер едно хората да пазаруват онлайн е безплатната доставка. Марки като H&M са засилили своята маркетингова игра със съдържанието си за пазаруване, като са превърнали профила си в Instagram в публикации. Те маркират продукти в своите публикации в Instagram, така че потребителите от огромните им последователи от 36 милиона последователи да получат вдъхновение и да открият нови продукти и да правят покупки само с Instagram.
Съвременните потребители оценяват гладкото потребителско изживяване и увлекателното разказване на истории за своите продукти. Потребителят сега очаква бързо зареждащи се визуални елементи и възнаграждава компании, които са положили усилия да създадат атрактивно съдържание.
13. Създадено от потребителя съдържание – UGC
Хората обичат да участват в дейности, които са свързани с любимите им продукти или услуги. Създаденото от потребителите съдържание използва това вълнение на клиента и го подтиква да създаде нещо свое със съответния продукт и да го сподели със света.
Създадено от потребители съдържание (наричано в света на маркетинга просто „UGC“) е всякакъв вид съдържание, което е създадено за марка от неговите фенове и след това често се популяризира в социалните медийни платформи.
Кампаниите за UGC се изпълняват на творчески предложения от клиентите на продукт или услуга, според предизвикателството или подкана, дадени от компанията. Тази стратегия е толкова ефективна, че публикациите в UGC се радват на 4 пъти по-висок процент на кликване в сравнение с нормалните промоционални кампании.
UGC е страхотна стратегия по няколко причини. Първо, това значително намалява времето, усилията и ресурсите, необходими за провеждане на кампания. Кампаниите на UGC събират набор от висококачествени рекламни материали, всички изпратени от клиента без разходи за организацията. Второ, UGC получава 28% по-високи нива на ангажираност в сравнение с нормална публикация, тъй като коефициентът на доверие на публикация, идващ от неплатен клиент, е много по-висок.
Въпреки тези прекрасни предимства, беше отбелязано, че само 16% от марките имат някаква форма на стратегия за UGC. От марките, които са използвали силата на тази дигитална маркетингова тенденция, GoPro е фаворит на тълпата. Като подканват клиентите си да правят видеоклипове с помощта на оборудването GoPro, те успяха да създадат интерес и вълнение сред хората по целия свят да публикуват своя изпълнен с адреналин живот с тези камери с кампанията си „Видео на деня“.
14. Маркетинг чрез повлияване – Инфлуенсър маркетинг
Инфлуенсър маркетингът е по-скоро маркетинг от уста на уста, който се концентрира върху използването на важен лидер или личност, за да разшири марката на пазара. Инфлуенсъри могат да бъдат известни знаменитости или YouTubers, Instagramers със стотици хиляди последователи, които могат да помогнат за разпространението на марката или бизнеса чрез социалните канали.
Ето някои от забележителните акценти относно Influencer marketing HubSpot:
- Инфлуенсър маркетингът се очаква да нарасне до приблизително 13,8 милиарда долара през 2021 г.
- Повече от 240 нови агенции, фокусирани върху маркетинг, и платформи за влияние са създадени през 2019 г.
- Мнозинството (59%) признават, че имат самостоятелен бюджет за маркетинг на съдържанието, а 75% от тях възнамеряват да отделят бюджет за маркетинг на инфлуенсър през 2021 г.
- 90% от анкетираните от нашето проучване смятат, че маркетингът на влиятел е ефективна форма на маркетинг
- Инфлуенсър маркетингът може да бъде следващото голямо нещо!
Един от най-добрите примери за влиятелен маркетинг трябва да бъде Adidas. Това е една от най-популярните марки, използващи влиятелен маркетинг за популяризиране на своите продукти, запозна се с влиятелни лица, за да увеличи обхвата им в Instagram и различни платформи за социални медии.
Те искаха да се съсредоточат върху по-младото поколение, затова проведоха маркетингова кампания на Instagram, която направи чудеса за тях, тъй като 70% от потребителите на Instagram са на възраст под 35 години.
Те си сътрудничиха с влиятелни личности като Селена Гомес и Ига Уисока и представиха #MyNeoShoot, те успяха да спечелят 12 000 участия за конкурса чрез тази кампания. Освен това техният хаштаг получи огромен брой споменавания и последователите им в Instagram се увеличиха с 41 000 заради тази кампания. Говорейки за продажбите, те успяха да увеличат продажбите си с 24% и в същото време продажбите на този Nike претърпяха спад от 9,1%.
15. Маркетинг на WhatsApp/Viber
Маркетингът на WhatsApp се смята за една от най-големите и задължителни тенденции в дигиталния маркетинг през 2021 г. WhatsApp е променил напълно начина, по който бизнесът сега достига и ангажира своите клиенти. Вече можете да пишете лично в приложение, което се използва от всички възрастови групи и винаги се проверява няколко пъти на ден. И няма да изплашите потребителите, защото ще достигнете до тях чрез бизнес акаунт в WhatsApp, който им помага да се доверят на вас и вашия бизнес. Можете да приемате поръчки от потребители, да ги информирате за състоянието на техните поръчки и дори да получавате и извършвате плащания! Това е една от най-добрите тенденции в дигиталния маркетинг, която трябва да обмислите.
16. Geofencing (маркетинг, базиран на местоположение)
Geofencing е маркетинг на услуги, базиран на местоположение, при който приложение или друга софтуерна програма използва радиочестотна идентификация (RFID), GPS, Wi-Fi и клетъчни данни, за да предизвика целеви маркетингови действия като текст, реклама в социалните медии, имейл или известие за приложение. Когато мобилното устройство влиза или излиза от географска граница, то е известно като гео-ограда.
- Мобилните реклами с Geofencing имат двоен CTR (честота на кликване).
- Geofencing е адаптивен с 92% от смартфоните.
- 90% от SMS се четат за 3 минути.
- 53% от купувачите са посетили търговец на дребно, след като са получили съобщение за местоположението.
Market Research Future анализира, че геозоната може да помогне за повишаване на взаимодействието с клиентите, това несъмнено е една от полезните тенденции в дигиталния маркетинг и следователно набира популярност. Глобалното геозониране се очаква да нарасне приблизително с 2 387 милиона щатски долара до 2023 г. при 27% от CARG между 2017 и 2023 г.
Starbucks използва geofencing, за да рекламира напитките си на заинтересовани клиенти. Обикновено те изпращат push известия, когато потребителите минават покрай даден бизнес или са в близък район. Те също така изпращат специално известие, което запознава клиентите в близкия район за страхотната оферта, предлагана от Starbucks.
Sephora използва функция за geofencing „спътник в магазина“, която се включва веднага щом клиентът влезе. Приложението има отлична функционалност, ако потребителят посети някоя от географските зони, той получава известие за текущи промоции, отстъпки и т.н.
За индустриите, които трябва да превърнат дигиталните потребители в лоялни клиенти, geofencing ще стане все по-значим в тяхната маркетингова стратегия.
17. Hyper-local SEO
Hyperlocal SEO е дигитална маркетингова тенденция, която е много полезна както за стартиращи, така и за малки предприятия. Никога досега не е било по-лесно за собствениците на малък бизнес да могат да използват силата на дигиталния маркетинг, за да получат клиенти. Hyperlocal SEO е новият алгоритмичен тласък на Google, който се фокусира върху текущия NAP на човек (име, адрес и телефонен номер), за да даде много персонализирани резултати на ежедневните заявки като „най-близкия банкомат до мен“ или „къде да купя кафе?“.
Най-удивителното в този хиперлокален фокус е, че предоставя на бизнеса възможността да създаде силен регионален пазар за себе си. В комбинация с резултатите от гласовото търсене, хората, които въвеждат много конкретни заявки, лесно могат да намерят начин да стигнат до вас. Това е голямо облекчение за традиционния бизнес и особено за собствениците на малък бизнес. Актуализацията на алгоритъма е масивна, но много лесна за всеки, който може да използва и прилага към своите уебсайтове.
Според Search Engine Watch основният инструмент, необходим за започване на прилагането на вашата стратегия за Hyperlocal SEO, е да получите акаунт в Google My Business. След като предоставите подробности като адрес, вид бизнес, време на отваряне, вашият бизнес ще започне да се класира достатъчно скоро. Тази тенденция ще бъде особено революционна за B2B дигиталния маркетинг през 2021г.
Един от класическите примери за Hyperlocal SEO е кампанията „Whopper Detour“ на Burger King, която стана безумно популярна, тъй като позволи на своите потребители на приложения да купуват Whopper сандвич за само стотинка, стига те да са в близост до 600 метра от изхода на Макдоналдс. Тази кампания се превърна в един от най-класическите примери за геозониране и хиперлокален маркетинг, тъй като кампанията Whopper Detour доведе до 1,5 милиона изтегляния на приложения, като същевременно генерира 3,3 милиарда импресии, което се равнява на 37 милиона долара в спечелените медии, а продажбите на мобилни устройства се утроиха по време на промоцията с продадени повече от 500 000 бургера Whoppers.
18. Приложения за съобщения
Ако смятате, че приложенията за съобщения са само за изпращане на емотикони и снимки на вашите приятели, разгледайте тези трикове:
- 1,3 милиарда месечни потребители са активни във Facebook Messenger:
- 10 милиарда съобщения се изпращат между хората и бизнеса във Facebook Messenger всеки месец.
- WhatsApp има 1,6 милиарда активни потребители и 55 милиарда съобщения се изпращат всеки ден.
Първите три приложения за социални съобщения – WhatsApp, Facebook Messenger и WeChat – имат повече комбинирани потребители от Facebook или YouTube.
Тази статистика показва популярността на приложенията за социални съобщения и тъй като хората прекарват повече време в обмен на съобщения помежду си, има смисъл да пускате на пазара продуктите и услугите на вашата компания, където вашите потенциални клиенти излизат.
Този тип приложения могат да бъдат много полезни при изпращането на съобщения директно до клиентите, тъй като позволяват персонализиране и добавят стойност към потребителското изживяване. Освен това хората очакват бизнеса да присъства в и в тази сфера, защото това е директен и лесен начин за взаимодействие с тях. 63% от клиентите са по-склонни да се върнат към уебсайт на компанията, който има чат на живо.
Причините вашата марка да използва приложения за съобщения включват:
- Култивирайте контакт
- Предоставяне на информация
- Увеличете продажбите
- Включете хората в събития
- Възстановете потенциалните клиенти
- Осигурете подкрепа и помощ
19. Quora Маркетинг
Quora винаги се е възприемала като платформа за въпроси и отговори с много ограничени възможности за рекламиране или осигуряване на приходи. И все пак експерти като Нийл Пател пишат дълги отговори, за да спечелят от публиката. Тази платформа се превърна в скорошен фаворит на Google и дигиталните маркетолози през 2021 г. трябва да включат цялостна стратегия около Quora.
Чарът на маркетинга на Quora е фактът, че се прави от физически лица. Хората имат по-голямо доверие в сравнение с марката, защото има човешка намеса до взаимодействието и публиката чувства, че разговаря с друг човек. Тази лична връзка е това, което прави Quora толкова страхотна тенденция през 2021 г., защото публиката е уморена да слуша масовите видове дигитален маркетинг и изобилието от брандове. Отделните хора, отговаряйки на истинските въпроси на потребителите, правят маркетинга по-истински и надежден.
20. Маркетинг на съдържанието и BERT актуализация
Що се отнася до изработка на уебсайт и създаване на съдържание за тях, терминът „гъстота на ключовите думи“ е много важен за дигиталните маркетолози. Всичко това се промени с актуализацията на Google BERT, която подобри способността му да чете и разбира съдържанието на уебсайт. Google вече може да разбере за какво е съдържанието на уебсайта и всички свързани теми, на които отговаря.
BERT е Google AI, но заслужава специално споменаване, тъй като променя начина, по който трябва да се пише съдържанието на уебсайта. Като разбира по-добре използването на езика, Google може да разбере отговорите, без да изисква основните ключови думи да присъстват задължително, може да разбере използването на синоними.
Той също така разбира контекста на изречението, като го чете за предишните изречения и следващите изречения. Авторите на съдържание вече могат да се съсредоточат единствено върху създаването на статии и страници, които осигуряват страхотно изживяване за потребителя, без да се налага да го опростяват, за да улеснят Google.
21. Персонализираният ремаркетинг
Ще чувате понятията ремаркетинг, ретаргетинг и ребрандинг със сигурност все по-често.
Ремаркетингът е една мощна дигитална маркетингова тенденция, която разтърси маркетолозите. Тя ви позволява да следите посетителите/потребителите на вашия уебсайт с различни видове реклами, най-често имейл такива, за да ги подтикнете да направят покупка. Можете буквално да се насочите към лица, които вече са проявили интерес към вашия бизнес. Какво по-хубаво от това да убеждавате само онези хора да купуват вашите продукти, които се нуждаят от най-малко убеждение?
Ретаргетингът най-често се използва за описание на онлайн рекламни разположения и дисплейни реклами, показвани въз основа на активността на потребителя на вашия сайт. Потребител влиза във вашия сайт, набор от бисквитки позволява да насочвате реклами към него дори през други сайтове, които посещава. Това, което прави повторното насочване толкова привлекателно, е, че се извършва чрез мрежи на трети страни като AdBrite и дисплейната мрежа на Google, което ви дава възможност да достигнете до потребители, където и да се намират, на милиони сайтове.
Ребрандирането е процес на промяна на корпоративния имидж на една организация. Това е пазарна стратегия за даване на ново име, символ или промяна в дизайна на вече утвърдена марка. Идеята зад ребрандирането е да се създаде различна идентичност за дадена марка от нейните конкуренти на пазара. Ярък пример за това движение е тенденцията по опростяване на лого.
22. „Story“ в социалните мрежи
През 2013 г. Snapchat представи „История“, което е на практика снимка или много такива, които се задържат публични за вашите приятели за 24 часа. По-късно през 2016 г. Instagram излезе с „моите истории“, това беше първата платформа, която последва успеха на Snapchat. Facebook прие „истории“ за собствена платформа през 2017г.
Използването на микро-видеоклипове, съдържание и изображения наистина помага да се използва марката в реално време, което е чудесен начин за увеличаване на ангажираността сред аудиторията, която установява автентичността на вашата марка. Марките трябва да обмислят наличието на подходящи CTA (call to action), които ще създадат истинска връзка с публиката. Често се комбинира с инфлуенсър маркетинг за още по-бързи и ефективни резултати.
23. Хората питат също
В търсачките се задават всякакви запитвания и за да направи интернет място, което предоставя готови отговори на всички запитвания, Google въведе въпрос „Хората питат също “ (PAA). PAA са всички свързани запитвания, които други хора са задавали, докато търсят същата тема като вас. Това има за цел да подобри опита на потребителя и да даде готови отговори на всички свързани с него съмнения.
PAA е чудесен инструмент за маркетинг, защото всеки бизнес, който помага на Google да отговори на тези въпроси по точен и прост начин, получава връзки към първата страница на заявките на Google. Стратегическото разположение на PAA е такова, че те се поставят точно под горните 2-3 връзки на страницата и имат високи проценти на кликване. Това означава, че дори и за силно конкурентни страници, ако съдържанието ви отговаря на PAA за Google, тогава уеб страницата ви може да бъде на първата страница на Google, независимо от рейтинга на нейния домейн.
24. Многоканален маркетинг
Omnichannel е процес на маркетинг в множество платформи, за да спечелите множество допирни точки. Това със сигурност е най-забележителната тенденция в дигиталния маркетинг през 2021г.
Многоканалните маркетинговите стратегии позволяват на бизнеса да използва множество начини за представяне на своята марка или бизнес пред целевия клиент.
Следната статистика показва, че използването на множество канали за вашия бизнес генерира страхотни резултати за 2021г.:
- Повече от 65% от потребителите използват различни платформи преди покупката си.
- Стратегиите за многоканален маркетинг генерират посещения на магазини до 80%.
- Когато включва SMS кампании, има процент на реализация от почти 50%.
- Почти всички 90% от клиентите предпочитат онлайн обслужване на клиенти.
- 13% повече на поръчка за многоканални спрямо едноканални.
Търсенето на персонализирани продукти се е увеличило повече от всякога, необходимостта от сърфиране в продукти онлайн и закупуването им също се е увеличила. Това е друг домейн, в който AI и големите данни играят огромна роля, като помагат на марките да разберат поведението на потребителите и да персонализират своите продукти.
Singapore Airlines е авиационна компания, която дава добър пример, като предоставя безпроблемно изживяване на своите клиенти, известна е с това, че създава влиятелно, ориентирано към клиента Omni изживяване. Авиационната компания си партнира с интегрирани AOE летища, както и търговски центрове, като комбинира офлайн и онлайн опит. С това партньорство клиентите могат лесно да пазаруват, да резервират предварително и да подобрят преживяванията по време на полет.
25. Персонализирани изскачащи прозорци – pop ups
Някога преглеждали ли сте уеб страница и изведнъж виждате изскачащ прозорец на екрана, предлагащ нещо безплатно или на намалена цена? Изскачащите прозорци също бяха любими на дигиталните маркетолози, но сега можете да ги персонализирате. Можете да задействате различни изскачащи прозорци на различни страници в зависимост от естеството и въз основа на поведението на потребителя. Изскачащите прозорци могат да бъдат наистина ефективни и когато добавите крайни срокове или безплатни неща, през повечето време читателят в крайна сметка предприема действие.
26. Прогресивни уеб приложения
Преди да разберете Progressive Web App, трябва да знаете за разликата между web приложение и native приложение. Native са мобилни приложения, създадени за конкретна платформа, като iOS за Apple iPhone или Android за устройство Samsung. Те се изтеглят и инсталират чрез магазин за приложения и имат достъп до системни ресурси като GPS и функцията на камерата. Мобилните приложения живеят и работят на самото устройство.
Native приложение е това, което е инсталирано директно на смартфона, докато уеб приложенията не са реални приложения, те са уебсайтове, които по много начини изглеждат и се чувстват като native приложение, но не се прилагат като такива. Те се изпълняват чрез браузъри; обикновено HTML.
Прогресивните уеб приложения предлагат функционалността на native мобилно приложение. PWA (прогресивни уеб приложения) имат push известия, бързо време за зареждане и носи потребителско изживяване за кросплатформени уеб приложения. Не е необходимо обаче те да бъдат изтегляни от магазин за приложения, което се счита за едно от многото предимства, които PWA предлагат за бизнеса.
Според Statista броят на потребителите на смартфони през 2021г. се очаква да достигне 3,8 милиарда в световен мащаб. Това е над 50% от цялото световно население!
По-долу са изброени някои от невероятните статистически данни за прогресивни уеб приложения за 2021г.:
- PWA имат 36% по-високи проценти на реализация от родните приложения
- Прогресивните уеб приложения регистрират 50% по-висока ангажираност на клиентите
- Предприятията, преминаващи към PWA, забелязват намаляване на скоростта на зареждане на страници до 10 пъти
- Средно PWA струват 3-4 пъти по-малко от родните мобилни приложения
- Поддържането на прогресивни уеб приложения струва 33% по-малко
- PWA могат да бъдат до 90% по-малки от родните мобилни приложения
- Средният процент на отпадане на PWA е само 42,86%
27. Интерактивно съдържание
Интерактивното съдържание е съдържание, в което публиката участва активно, вместо пасивно да гледа, чете или слуша. Що се отнася до измерването на ефективността, интерактивното съдържание е доказало, че стимулира трафика към уебсайтове, обучава потребителите за марка и увеличава реализациите. По този начин интерактивното съдържание дава възможност на маркетолозите да проследяват взаимодействията и да определят по -добре успеха.
По-долу са изброени статистическите данни, които поддържат същото:
- 53% от всички търговци съобщават, че използват интерактивно съдържание.
- 93% от маркетолозите са съгласни, че интерактивното съдържание е ефективно при обучението на купувачите.
- 88% от маркетолозите казват, че интерактивното съдържание е ефективно за разграничаване на марката им от конкурентите.
- Броят на интерактивните публикации се е увеличил с 33%.
Един от най-добрите примери за разбиране как интерактивното съдържание може да се използва в различни индустрии и в различни случаи на употреба е марката „Airbnb“.
Airbnb възприе подхода Buzzfeed-Esque и създаде свой собствен „Тест за дизайнерски личности“. Тестът позволява на потребителите да изберат стая и цветова палитра и задава 8 бързи въпроса, за да разберат тяхната дизайнерска индивидуалност. Тестът също така позволява на потребителите да споделят резултатите си с приятели.
Според доклада на Buzzsumo, забавна викторина като тази се споделя повече от 1900 пъти, като по този начин популяризира продукта, увеличавайки видимостта на социалните медии и трафика на уебсайтове за Airbnb.
28. Push известия
85% от офлайн магазините използват push известия до голяма степен, като се имат предвид следните статистически данни:
- Почти 9% от маркетолозите увеличават трафика към сайта си с помощта на уеб push
- Има два пъти повече хора, които се регистрират за уеб push известия в сравнение с бюлетин
- Средното време, което минава преди получателят да отвори бюлетин е 6 часа, в случай на push известие, получателят вижда съобщението незабавно.
- Трудно е за имейл маркетолозите да постигнат процент на регистрация в бюлетин, само 10% от тях могат да го постигнат, това не съответства на ефективността на уеб известията.
- Според PushPushGo е имало 3% увеличение на CTR поради богати push известия
- Имейл маркетингът на CTR е поне два пъти по-нисък в сравнение с push известията
Задействаните известия, въздействат върху потребителите и в крайна сметка ги ангажират отново, особено тези, които са проявили интерес, но не са успели да конвертират и извлекат приходи от изхвърлени колички за пазаруване.
29. Google Ads Smart Bidding
Съществува жестока конкуренция между марки и фирми за по-високо класиране в резултатите от търсенето с Google. Въпреки това, за да се индексират най-добрите резултати чрез seo, изисква много усилия и време. Като алтернатива за това се плаща рекламирането, което улеснява маркетолозите да се класират на първо място, поради което се счита, че се превръща в надеждна дигитална маркетингова тенденция през 2021г.
Говорейки за Google Ads, една от ключовите характеристики на това е „интелигентно офериране“, фирмите и марките трябва да обмислят функцията за интелигентно офериране в Google Ads, тъй като тя помага на бизнеса да спести време и да повиши ефективността си.
Предимствата на интелигентното офериране включват:
- Разширено машинно обучение
- Широк спектър от контекстни сигнали
- Гъвкав контрол на ефективността
- Прозрачно отчитане на ефективността
Просто казано, рекламодателите могат да предадат своите кампании с плащане на кликване (PPC) на системата за изкуствен интелект на Google, което ще оптимизира бюджета им и ще увеличи максимално тяхната възвръщаемост на инвестициите. Интелигентното офериране в Google Ads ви позволява да използвате много различни сигнали за оптимизиране на офертите си, включително:
- Списък за ремаркетинг
- Характеристики на рекламите
- Език на интерфейса
- Браузър
- Операционна система
- Устройство
- Физическо местоположение
- Намерение за местоположение
- Седмичен ден и час от деня
Ключовият момент е, че с интелигентното офериране, което показва шоуто, маркетолозите ще има достатъчно време да се концентрира върху стратегията, анализите и копирайтинга.
30. Vernacular SEO
Повечето от нас използват интернет с предположението, че единственият приложим език е английският. Това заключение нямаше да се провали преди 15 години, когато мнозинството от потребителите на интернет бяха предимно от англоговорящи страни. Тъй като интернет е проникнал в по-дълбоки части на света, броят на потребителите на регионални езици е нараснал и необходимостта от пренаписване на интернет на регионални езици е остра нужда.
Просто казано, Vernacular SEO разработва вашия уебсайт и SEO стратегия за език, различен от английския. Тя включва създаването на цели уебсайтове, насочване по ключови думи, реклама и т.н. на регионалните езици на вашия клиент. Например, ако основната клиентска база на компанията е в Германия, извършването на местен SEO би означавало, че вашият уебсайт, съдържанието и рекламите са на немски език.
Има много данни, които подкрепят спешността за Vernacular SEO. Проучване на Google KPMG, отчетено от Economic Times, разкри много факти за това колко е въздействащо. Този доклад установи, че онлайн рекламите на регионални езици имат 88% шанс да превърнат клиентите Ви. В сравнение с английските си колеги, регионалните говорители са с 90% по-голяма вероятност да отговорят на реклами. Тези резултати показват, че използването на регионален език осигурява ниво на доверие, което всеки бизнес желае.
Като правят интернет по-достъпен за всички, говорейки с него на техния език, маркетолозите по целия свят могат да подобрят ефективността на своите органични резултати. Просто трябва да включат Vernacular SEO като част от своята стратегия. Това е чудесна възможност за всички дигитални маркетолози да се възползват. Така ще получат още по-висока възвръщаемост и достъп до по-нови пазари.